maandag 22 december 2008

Tripje.

Tripje.
Vandaag heb ik voor het eerst van mijn leven een trip gemaakt. Iets wat gezien mijn principes nogal onvoorspelbaar is en ik zal u mijn excuus even vertellen.
Ik gebruik morfine pillen op recept van de huisarts. Het begon met een lage dosis en een paar dagen later iets hoger. De uitwerking was echter nog steeds niet afdoende dus daarom heb ik de dokter weer gebeld vanmorgen met de vraag of ik andere medicijnen kon krijgen of een hogere dosis van de morfine.
Vanmiddag belde ze terug met de mededeling, dat ik de dosis mocht verdubbelen. Ik heb dat natuurlijk meteen gedaan, want als de pijn erg genoeg is dan slik je alles mits het verantwoord is.
Vijf minuten later belde ze terug, want ze had een foutje gemaakt, 6 x per dag dezelfde dosis en niet 4x per dag een dubble dosis. Oke, vanaf vanavond dan, want de hoge dosis had ik al in mijn maag. Gelukkig zei ze, dat het niet een ramp was als het eenmalig gebeurde.

Het liep ondertussen tegen de avond en het was al donker, maar ik zag de toekomst zonnig tegemoet.
Op dit moment is het een uur geleden dat ik ze ingenomen heb en ik kan u meedelen dat ik het toch niet zo’n succes vind. Misschien komt het ook doordat ik al jaren geen alcohol meer nuttig dus ik ben altijd helder in mijn hoofd en sta met beide benen op de grond.
Nu echter loopt de vloer in huis ietwat scheef af en ik weet bijna zeker dat ik het er waterpas ingelegd heb.
Op de tv is dr. Phill en ondanks de zware problemen die hij altijd behandelt heeft de beste man toch wel een extreem koddig hoofd op z’n nek staan. Is u dat wel eens opgevallen?
Zo’n psychiater of psycholoog met het gezicht van Andre van Duin in het kwadraat is moeilijk serieus te nemen.
Het is best wel grappig om je te realiseren dat je nu anders tegen de wereld aankijkt dan dat hij in werkelijkheid is. Helaas geen paarse bomen en blauw gras maar het is allemaal wat wollig. De informatie die in mijn hersens binnenkomt heeft duidelijk moeite om netjes gerangschikt weer naar buiten te komen.
Alleen het bovenstaande gedeelte al. Geen idee hoelang ik daarover gedaan heb. De meeste woorden moet ik twee of drie keer typen vanwege de omgedraaide letters en zo.
.......krijg nou wat! Ik viel zomaar in slaap. Een kwartiertje later schrok ik weer wakker. Ik hoop, dat de uitwerking vanacht ook nog van kracht is. Dat zou geweldig zijn, omdat ik de laatste tijd niet langer dan drie uur achter elkaar kan slapen. Over de hele nacht genomen slaap ik in totaal zo’n 4 tot 5 uur dus een hele nacht doorslapen is van harte welkom.

De boel begint ondertussen behoorlijk te draaien. Da’s minder. Als ik nu mij ogen dichtdoe voelt het alsof ik in een put val. Een draaiende put. Mijn vrouw zet me gelukkig een kop hete koffie voor, maar ik ben bang dat ik daar nog veel van nodig zal hebben vanavond.
Ik weet nu wel zeker dat ik dit mijn dokter behoorlijk kwalijk zal gaan nemen. Ze zal het wel per ongeluk hebben gedaan, maar ik zit met de kwalijke gevolgen.
Oi! Bijna mijn kop koffie over het toetsenbord van mijn zo goed als nieuwe laptop. Een volle mok. Gelukkig bleef het bij een forse drup op de m en de n en tot nu toe sta ik niet onder stroom. Althans, dat denk ik. Ik zie wel een rookwolkje, maar dat zou ook kunnen zijn, omdat mijn vrouw een sigaret opgestoken heeft. Ja, laat ik het daar maar op houden.
Enfin, zo mooi als het begon vanavond zo slecht zal het wel aflopen. Waarschijnlijk ben ik de hele avond duizelig en erg slaperig, maar slapen, ho maar, en morgen natuurlijk een kater van jewelste. Tja,soms zit het mee en soms zit het tegen.
O ja, mijn hernia doet nog steeds zeer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten